Jarenlange sales ervaring in combinatie met creativiteit

Wie ben ik?

Mijn naam is Nicolien Pronk, ik woon samen met Marcel en onze zoon Koen in het mooie Heemstede.

Sales zit in mijn DNA, los van het feit dat ik ondernemende en commerciële ouders heb, begon ik al tijdens mijn studie met bijbaantjes als medewerker in een callcenter en ledenwerving in het BNN promotieteam.

Ook heb ik een grote voorliefde om dingen scherp in te kopen op Marktplaats én natuurlijk te verkopen!

Na mijn studie HBO Communicatie begon ik als intercedente bij Tempo-Team in Haarlem. Daarna heb ik verschillende andere (commerciële) functies gehad, zoals Accountmanager Buitendienst bij Bacardi Nederland en VakantieVeilingen.

Onderneemster

Na een inspirerende reis door Amerika, kwam ik tot de conclusie dat ik wilde gaan ondernemen! Ik wilde mijn opgedane ervaring op het gebied van sales en marketing gaan gebruiken om een succesvolle onderneming op te zetten. Dit werd SaladPoint in Haarlem; een saladebar voor lunch-en maaltijdsalades voor bedrijven en particulieren. Binnen korte tijd wist ik dit tot een succes te maken, maar onderaan de streep bleef er te weinig over, ik moest mijn plan wijzigen. Maar moeder natuur had een ander plan voor mij; ik raakte in verwachting. Ik besloot me daar vol op te gaan richten en de stekker uit SaladPoint te trekken. 

 

Freelance

Aangezien ik geen type ben om stil te zitten, begon het toch te kriebelen. Terug in loondienst wilde ik niet. Waar lag mijn passie? In interieur inrichting. Mijn ervaring? In sales! Dus ik besloot een opleiding tot verkoopstylist te volgen. 

In dit vak komt creativiteit en sales samen; hoe presenteer je een huis voor de verkoop?

Samen met de makelaar of particuliere verkoper denk ik mee over de doelgroep en de wijze waarop je deze het beste aan kunt spreken door middel van de inrichting.

Ook kan ik de woning voorzien van tijdelijke (huur)meubels en accessoires

 

 

 

 

 

 

Loyaal, representatief, communicatief, netwerker, betrouwbaar.

Nicolien ken ik als een gedreven en accurate accountmanager die waarde hecht aan een goed persoonlijk contact met haar klanten. Deze eigenschap in combinatie met haar markt- en vakkennis maakt ze tot een volwaardige en prettige gesprekspartner. Kernwoorden die bij Nicolien passen zijn; Loyaal, representatief, communicatief, netwerker, betrouwbaar.

Hans Nieland, (voormalig) Sales Manager Bacardi Nederland

Nicolien is very talented when it comes to sales

I have known Nicolien for a long time now. We have been collegaes in the past but now being an Entrepeneur I know who to contact if I need help again with my sales issues. Nicolien is very talented when it comes to sales. Cold, warm, personal or by phone it doesn’t really matter. She does it all succesfully.

Marjelle Vink – Monsma, Owner at Optimum Recruitment

Ik ben ook te vinden op LinkedIn

Voor een compleet overzicht van wat ik allemaal gedaan heb, verwijs ik je graag door naar: